luni, 11 iulie 2016

Strinsul finului la livada

Saptamana ce a trecut s-a finalizat cositul finului in livada. Am cautat doritori pentru aceasta munca - adica locul este la drum, are fin de calitate, usor accesibil, asa ca daca cineva dorea acest fin, ar fi trebuit sa vina sa il coseasca si sa il ia de acolo.



Din pacate realitatea este ca lumea satului romanesc saraceste in ceea ce priveste forta de munca, tinerii nu mai sunt de gasit, cei care sunt acolo poate nu au chef de munca, cei in virsta sunt incapabili de munca, apoi mai trebuie sa vedem si motivul pt care cosim: sa avem fin pentru animale - vaci, oi, cai. Din pacate nu mai sunt nici atat de multe animale, asa ca nu avem nevoie de cositul finului, o taiere de mulcire e perfecta.

Problema cu forta de munca era vizibila de acum 10-15 ani, cea cu mulcirea este si ea utilizata de multa vreme, doar ca noi am aflat de abia acum de pe blogul lui Ruben (blog Ruben):). Ideea e ca daca finul este cosit, trebuie intors, apoi trebuie adunat, apoi facut claie ori balotat - asta daca dorim sa il valorificam, dar pentru moment ne dorim sa nu ne napadeasca ierburile si sa avem livada pregatita pentru culesul fructelor, mai ales al prunelor.

Asa ca anul acesta livada a beneficiat de un cosit complet, am adunat finul pe linia pomilor si il lasam acolo sa putrezeasca, sa mulceasca locul intre pomi. La anul cautam ceva idee de mulcire si din pacate, trebuie sa ne orientam cat mai mult spre operatiuni mecanizate pe care sa le putem face noi in timpul scurt pe care il petrecem la livada.

Revenind la weekendul trecut, ne-am bagat nasul la albine, sunt tot acolo, au puiet capacit, le-am mai dat de lucru cu niste rme cu foite de ceara pe care sa cladeasca. De asemenea, am pus in magazie niste rame pe care sa cladeasca faguri si sa puna mincare acolo. Aceste rame au foita legata cu fir de nailon de pescuit dupa o metoda vazuta pe internet (aici e clipul de pe YouTube) - sa vedem cum merge in comparatie cu firul de inox. De aceasta data am verificat stupii pe la ora 12, desi aveam fumul pregatit, nu a fost nevoie de utilizarea lui, e un progres :)




Am vazut ca sunt prune de vara (anul trecut am cules la final de august acei pomi), trebuie propte la pomi ca sa nu se rupa ramurile, daca se rup si anul asta ca anul trecut, pomii sunt terminati (si asa au peste 10 ani).






Spre dupa amiaza a dat si o ploaie scurta, sper sa ajute pomii plantati anul trecut.

Planurile pt iulie si august sunt simple: sa terminam partea de deasupra a fintanii, sa instalam masa cu cele 2 banci, sa terminam drumul si sa nivelam locul unde vrem coliba. Plus sa dormin in hamac, sa ne facem o ustensila de adunat prune, sa facem un dus solar si sa avem o metoda de uscat fructele prin intermediul soarelui.

Asa ca "thumbs up" pentru lunile ce urmeaza :)

 .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu