duminică, 31 iulie 2016

Saptamana 30 - pregatim culesul prunelor

Iata ca ne-am trezit in saptamana 30 din 2016, sfarsit de luna iulie.
Vremea din aceasta vara a fost foarte diferita de ce eram noi obisnuiti:
a plouat de mai multe ori.

Dupa cosit, in ceilalti ani, totul era aurie si arata uscat, acum insa, 
la aproape o luna de la cosit, totul e verde si cu flori.

Pomii o duc bine, cel ranit si ingrijit cu ceara de altoit, arata inca verde.

Am dus un rind de pietre la locul unde vom aseza masa si bancile. 
Aceste pietre vor tine pamintul pe care il vom scormoni noi.

Urmeaza adunatul prunelor, in imagine sunt prunele de toamna.

Prunele de vara sunt destul de vinete, multe au cazut deja pe jos, pomul nu le-a putut ingriji pe toate.
Oricum, noi la acesti pruni nu facem o normare a fructelor, sunt fructe cu o destinatie precisa: borhot pentru rachie :)

De asemenea ingrijirea prunilor este fara administrarea de chimicale, anul acesta in primavara am stropit cu zeama bordeleza, in speranta ca mai scapam de licheni.


Anul trecut am pu propte la unii pruni, la altii am legat cu "sfoara" din sticle de plastic 
(am legat creanga respectiva de tulpina principala).
Se vede in imagine "sfoara" ramasa de anul trecut.

Am masurat prunele :)

 

Verde ca primavara



Albinele au sansa sa culeaga din flori, insa totusi le-am dat niste sirop de zahar, par a nu avea prea multa mincare si daca acum in august nu se naste o generatie de albine, va fi complicata supravietuirea stupilor peste iarna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu