duminică, 3 iulie 2016

Vremea cositului si a finului

Iarba a crescut tare mare datorita ploilor. Am mai dat o coasa in jurul pomilor, doar cat sa fie aerisiti si sa fie vizibili cand va veni cineva sa coseasca complet. Si iata ca cineva a venit, a costi partial, restul urmeaza.


Asta cu "sa vina cineva sa faca" (contra cost) in loc sa facem noi are mai multe aspecte:
-unul e ca noi suntem vizitatori de weekend si nu avem timp sa facem anumite munci care dureaza mai mult decat avem noi timp la dispozitie
-alt aspect e ca momentam nu avem o motocositoare cu care cosesti locul intr-o zi (cu coasa ar lua cateva zile, cu motocoasa este anevoios caci finul e mare si se infasoara dupa axul motocoasei)
-un alt aspect e ca preferam sa facem alte munci si sa lasam spre exemplu cositul celor care au mai facut asta si au uneltele potrivite


O alta munca pe care am facut-o in weekend a fost sa ne uitam prin cei 3 stupi, cred ca le place in zona, au multe flori in fin, au si niste tei, au aer curat, liniste. Avem un stup mai special, biostupul Ursu (detalii aici), cu care incercam sa ne acomodam, lucrul cu el e usor diferit caci a fost gandit sa usureze anumite operatiuni care sunt diferite la stupii clasici. Spre exemplu am introdus o placa in urdinis si am cules niste polen foarte gustos, la plecare am scos placa. La stupii clasici ai un colector extern, mai voluminos, la biostup e ceva mai mic si mai simplu de utilizat.



Am observat ca nu e bine sa mergi la stupi cu toate cele trebuincioase in brate sau prin buzunare, am vazut la altii ca au un fel de lada de unelte pt stup, am sa construiesc si eu una cu ce am la indemina. Imi place ideea de a folosi pe post de cutie de unelte o cutie de pus roiul in ea, in caz de urgenta, poti tine in cutia respectiva si niste rame. Pe exteriorul cutiei voi pune chingi care sa tina peria, dalta, clestele de rame, un borcan de 800 in care sa pui resturi de faguri si in alta parte sa agat afumatoarea. Prefer chingile caci nu cresc gabaritul cutiei de scule.

Teii sunt in floare, din pacate nu sunt prea multi tei acolo, mai mult albinele se bucura cu florile din fin.


Am facut si un mic recensamint: un fir de evodia s-a uscat, un pom salbatic (nu stiu sigur ce era - mar / par / cires) nu s-a prins (locul era un loc care tine apa, datorita ploilor a fost o mica mlastina acolo), alunii par sa mearga bine, unul singur este prea mult umbrit de niste crengi de la un nuc. Din ce am inteles alunii sunt in stare sa absoarba apa si sa stabilizeze bine terenul aflat in panta, asa ca avem deja un plan cu niste aluni si un teren in panta.

Intr-un tirziu primaria a venit si a cosit in stinga si in dreapta drumului asfaltat, asa ca am taiat si eu niste tufe aflate intre drum si limita livezii, am folosit motocoasa si capul de gard viu, a mers bine. 

Desi pare ca weekendul nu e unul odihnit, in care sa stai, sa dormi si sa nu faci nimic, nu e chiar asa, caci activitatea fizica e in natura si de odihnit te odihnesti noaptea, in hamac. Este extraordinar sa dormi in hamac sa vezi cerul cu stele si licuricii in jurul tau (batranii aveau o vorba ca atunci cand apar licuricii, e vremea sa te apuci de secerat griul).

Hamacul e unul foarte fain, facut de Nahanny, este superior calitativ celor din import, 
e facut in Romania cu pasiune, il gasiti la nahanny.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu