luni, 26 septembrie 2016

Saptamana 39 - am terminat fundatia

Am incheiat turnarea fundatiei. Totul a mers bine si oarecum inginereste: am socotit cantitatile necesare de materiale bazat pe retetele din proiect cat si pe cele date de mesteri, am adus materialele pe santier (lemn pt cofrare, ciment, nisipi, pietris), am adus apa (3 cuburi de 1000 litri fiecare), am adus unelte si utilaje (lopeti, betoniera, generator de energie electrica pe benzina).


 Apoi vineri, sambata si luni am realizat efectiv fundatia (2 oameni la betoniera, 2 cu roabe, 1 cu piatra, 2 mesteri). Fundatia este cu beton ciclopian (adica inglobeaza bolovani care sunt legati intre ei cu beton).


 Vremea a tinut cu noi, dimineata mai racoare, insa iesea soarele si adia vintul, totul fiind perfect pt lucrul afara.




 M-am tinut de mesteri si am pus 2 tuburi (canaliza si apa) in globate in fundatie, la partea de cofrare a subsolului am pus lateti si lemne pt a face santul si locasurile pt tuburile electrice si pt dozele de aparataj.



Urmeaza decofrarea, turnarea betonului in subsol, umplerea cu pietris / pamint a celor 2 sectiuni de fundatie, compactarea acestor umpluturi. Apoi vin materialele si mesterii se apuca de zidit zidurile, turnarea stalpisorilor si a centurii de beton armat.


Realizarea fundatiei a fost o sctivitate placuta poate si din cauza ca a fost prima data cand noi am realizat asa ceva, dar in mod sigur si din cauza ca am fost ajutati de oameni dibaci care au tras ca sa terminam munca la fundatie in cele 3 zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu