marți, 4 octombrie 2016

Saptamana 40 - umplutura pentru fundatie

Dupa ce am turnat fundatia, am decofrat cele 2 parti interioare. Am decofrat doar cele 2 parti caci doar acestea trebuiau umplute cu pamint, pietre etc.si cofrajul exterior va folosi la turnarea betonului.

Am pus in interior pietrele si pamintul excavat din fundatie (nu pe tot, doar o parte), simplu de facut cu roaba si lopata, dar dureaza. Dupa ce am format un strat uniform de umplutura peste tot, am folosit un mai compactor pe benzina cu care am compactat umplutura. Apoi am mai adaugat umplutura in strat uniform, iar am compactat. Partea de deasupra am finisat-o cu pietris, compactat de asemenea (ruperea capilaritati, adica sa nu traga podeaua umiditatea din sol).


La turnarea fundatiei, am pus in betonul fundatiei  2 tuburi de plastic (160 si 100 mm diametru) prin care am tras tevile de canalizare si de apa. La umplerea fundatiei, am tras aceste tevi pomenite mai sus, in jurul lor am pus nisip si am compactat usor, cu grija sa nu sparg teava.

Umplerea fundatiei am facut-o pina la 5cm de nivelul fundatiei.

Urmeaza turnarea betonului peste cele 2 parti compactate (cei 5 cm in insterior si inca 5cm peste tot). Din cauza ca nu stiu daca am facut compactarea corect, betonul respectiv va slab armat cu plasa (daca se lasa umplutura, betonul este armat si ar trebui sa nu se lase si el).

Dupa ce am analizat optiunile o vreme, la zidarie am ales sa folosim BCA de 35cm latime si sa il tencuim, adica nu dorim sa utilizam izolatie exterioara de polistiren.

Avansind cu lucrarile, ne dam seama ca si industria producatoare de materiale de constructiie procedeaza identic cu industria farma: promoveaza materiale si normative care ajuta cresterea consumului si nu avantajeaza buzunarul clientului sau sanatatea acestuia in mod special.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu