duminică, 21 mai 2017

Saptamana 20 - prin livada, prin stupi

 Dupa 2 saptamani de liniste, am sosit la livada :)

Surpriza: iarba pina la genunchi, impresura stupii, pomii. Am remediat asta rapid si apoi am inceput sa vad ce e nou prin stupi.

Cum se vede din pozele trimise de vecin, salcamul a inceput, insa a fost afectat de ger, zapada. Este unde si unde. Au aparut niste flori prin iarba.

Stupul de la drum: a facut un fagure sub hranitor, l-am scos si am pus 
o rama oarba sa aibe unde cladi si unde depune trintori.
Tot in acest stup era plin peste tot de mincare, foarte putin loc de ouat.
I-am pus o magazie, in ideea ca nu stiu cand ajung la ei si daca vor sa puna ceva de la salcam, sa o faca in magazie.

Tot acelasi stup, i-am dat o rama cu foita prinsa cu nailon de pescuit, albinele au ros nailonul intr-un loc. Deci ideea e buna, mai ieftina decat firul de inox, dar exista posibilitatea asta.

Stupul mare, din mijloc (biostupul): a crescut rama cu foita, a pus ceva miere.



Roiul facut din toti stupii pare sa o duca bine, avea mincare, albina calatoare,
botcile roase. Sa vedem si cand apare matca fecundata.


Asta a fos o surpriza placuta din stupul dinspre padure, unde am pus o rama cu foita 
pe care albinele au crescut-o, matca a depus acolo oua fara celule goale si apoi a fost capacit

Oare cum sa fac sa am ramele toate ouate la fel? Ca la revista :)

Am luat si incercat o cusca pt matca, sa fiu sigur ca e la loc ferit

E utila, merge bine

Cei 3 care au speriat livada :)

Flori prin livada


O pruna

Niste mere

Au inflorit murii


Agrise sau coacaze ?!



Frunza interesanta

Avem si o cruce acolo, in 1963 a murit cineva pe vechiul drum catre Putna





Progrnoza pe saptamana 21,  22 - 28 mai 2017

Cred ca ploile vor pune un final sezonului de salcam 2017. Urmeaza sa culeaga de prin fin, florile, apoi teiul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu