duminică, 28 mai 2017

Saptamana 21 - explozie de verde

Daca ar fi sa urmarim tiparul vremii pe ultimii 5-6 ani, as spune ca nu e nimic nou sub soare. Soare care nu se arata asa de mult din cauza norilor, a ploii. Ideea e ca ploua "cand nu trebuie" daca ai albine. Poti fi cel mai tare apicultor din lume, daca vreme ti-e potrivnica, albinele nu produc nimic si financiar vorbind, dai faliment cu albinele daca te bazezi pe producerea de miere.

Asa si anul asta: albinele au prins forta, dar salcamul nu a fost prea des din cauza frigului / gerului inopinat si cand a fost, a plouat. Albinele au adunat cat sa aibe ele insele de mincare. Acum prin iarba au aparut flori de toate formele.
 








Pomii sunt ok, din cauza ploilor si a relativei cresteri de temperatura, iarba a prins curaj si sunt locuri unde e mai cat pomii. Se impune in urmatoarele 3 saptamani cosit complet.


Stupii par inghititi de iarba, dar in fapt am taiat iarba 2 metri in jurul lor.

Am luat rame cu puiet capacit si cu albine din toti cei 3 stupi (6 rame in total) si le-am pus intr-o cutie. Asa, ca sa apara si a 5-a familie de albine :) (am pus si 2 botci gasite in alt stup, vezi mai jos, de dragul experimentului, sper sa le creasca si )

Am trecut si prin cei 3 stupi, am stricat o parte din celulele cu trintori, am vazut pe albul trintorului si acel punct negru - maroniu nedorit - varoa - dar nu asa des. La un singur stup am gasit 6 botci si matca, deci inca nu au apucat sa roiasca.

Familia de albine formata in 1 mai nu pare sa aibe o matca fecundata, asa ca i-am dat 2 botci din cele gasite. Din stupii de unde am scos ramele cu puiet si albine, am pus la schimb rame cu foita ca sa aibe de lucru, sa nu le stea capul la prostii :)

Cred ca acum stupii au ce minca si se descurca singuri, urmeaza peste cateva saptamani teiul.

Prognoza pe saptamana 22:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu